Ahmet Kömürcü

Ahmet Kömürü
Ahmet Kömürcü Kimdir1953 Rize-Çayeli doğumlu, Şişli Mecidiyeköy ortaklar caddesi ve Avcılar parsellerde salon işletmeciliği yapan.
İstanbul kadın kuaförleri ve manikürcüleri esnaf ve sanatkârları odasında 4 yıl yönetim kurulu üyesi ve eğitim danışmanlığı yapmış. Mesleğime 1964 yılında Şişli Nişantaşı’da başlamış.
1974 yılında Şişli Mecidiyeköy ortaklar caddesinde kuaför salonumu açmış, evli 3.çocuk 2.torun sahibi ve
Kadın kuaförlüğü ve erkek berberliği kitabı yazarı olan ve yazdığı kitap 15 bin adet satarak Türkiye deki Mesleki Eğitim Merkezi okullarımızda okuyan çırakların ve kuaför öğretmenlerin bilgilerine sunan.
Amacının kadın kuaförlüğü ve erkek berberliği sanatını dünya standardının üstünde daha iyi daha güzel olmasını sağlamak için çalışmalar ve araştırmalar yapan ve bugüne kadar hiç durmadan İstanbul’da 4500 kuaför salonu ziyaret ederek kişileri bilgilendiren ve birçok başarıya imza atan kişidir
Sayın İstanbul Kadın Kuaförleri ve Manikürcüleri Odası Başkanı Oktay Bey
Öncelikle Seni Ve Yönetimini Hileli Bir Seçimi Kazandığınız İçin Kutlarım
Gelelim 2004 Yılındaki oda başkanlığı seçimlerine
Sayın Başkan
2004 yılında Suat Başkanı suçladın durdun Suat beye atmadığın çamur kalmadı, hırsız dedin, odayı sattı dedin,600 milyon zarara uğrattı dedin, üçkâğıtçı dedin dedin oğlu dedin, doğrumu dedin omu yoksa sen mi bilemem
Ama sen
Ve birçok kişiye yardakçılık yaptın, kişilerin önünde diz çöküp ağladın, en yakın arkadaşların arkandan küfürler ettiler, sövdüler, sildiler sen bunları duyduğun halde göz yumdun eyvallah dedin, afiyet şeker olsun. hak ettiğin yerdesin.
Gelelim 2005 Yılındaki Seçimlerine.
Sayın Başkan Oktay Bey
Yine elinden geleni yaptın Seçimleri ramazanın 1.gününe getirerek kişileri aç susuz bıraktın, oylamayı bile bile geciktirerek1 saate sığdırdın. ve yine hileli bir şekilde seçimi kazandın tabii sana yakışanda buydu.
Çünkü Artistik kuaförler derneğindeki evladım dediğin sekreterini odamızın başına genel sekreter olarak getirdin Bildiğin halde genel sekreterin parayla diplomalar sattı, birçok kuaföre sana diploma alacağım diyerek binlerce paralar topladı. ta Amerikalara ustalık diplomaları gönderdi. oy verecek olan kişileri esnaf sicilini sildi oda yönetiminde 2.başkanlığını yapan ve çok yakın arkadaşın olan kişiler senin arkandan ağza alınmayacak sana küfürler etmesine rağmen bugün yine yanındalar sen tüm bu küfürleri kabul ederek eyvallah dedin sayın başkan sen bu küfürleri hak eden kişi olarak verdiğin 18 maddelik oda için yapacağım dediğin sözü yerine getirmedin
Başkanın 2005 yılında Siz Kuaförlere Verdiği sözler nelerdi hatırlayalım

Şimdi Sizlere Oda Başkanı ve Yönetiminin Siz Kuaförlere Söz Verip de Yapamadıkları

Hedefleri Neydi
1. Hijyen ve sağlık kurallarıyla ilgili kurslar vermek (Verildi mi? Tabiî ki Verilmedi)
2. Cilt yapısı ve cilt hastalıkları hakkında bilgi içerir kurlar ve eğitim programı hazırlamak.
( Böyle Bir Program Hazırlanmadı)
3. Sanatın icrası sırasında kullanılan kimyevi maddelerin tanıtılması özelliklerinin belirleneceği bilgileri içerir kurslar.( Verilmedi)
4. Kullanılan araç-gereç ile teknolojik yeniliklerin tanıdıkları kurslar, semineri, vermek.(Verilmedi)
5. Meslek Yabancı Dil Kursları Vermek. (Verilmedi)
6. Meslek Ahlaki ve iş disiplini ile ilgili kurslar vermek. (Verilmedi)
7. Postiş ve Peruk gibi bilgi vermek için düzenlenecek kurs semineri vermek. (Verilmedi)
8. İşçi Sağlığı ve İş güvenliği ile ilgili kurslar vermek (Verilmedi)
9. Sicil ve Oda kaydı, Ustalık Belgesi olmadan faaliyet gösteren, haksız rekabet yapanlarla, mücadele esas usullerini içerir seminerler verilmesi. (Verilmedi)
10. Mesleğimizi uzun yıllar yurt dışında ve yurt içinde başarı ile temsil etmiş ustalarımızın tavsiyelerinden yararlanacağı söyleşiler düzenlemek. ( Böyle Bir Söyleşi Düzenlenmedi)
11. Meslek kolumuzun gerektirdiği teorik ve pratik kurslar açmak, eğitimlerini geliştirecek kurslara yöneltmek. (Yöneltmediniz)
12. Meslek dalında gelişen teknolojinin takip edilerek yeni buluşları kurslar yolu ile üyelere aktarmak.( Aktarılmadı)
13. Ortak Pazar konusunda üyeleri aydınlatıcı ve mesleki uyum sağlayıcı kurslar düzenlemek.( Düzenlenmedi)
14. İmalat, pazarlama, rekabet ithalat-ihracat ve çevre sorunları ile ilgili kurslar düzenlemek. (Düzenlenmedi)
15. Tüketicinin korunması mevzuat hakkında kurslar yapmak. (Yapılmadı)
16. Belediye, Bağkur, SSK, vs, sosyal güvenlik mevzuatı hakkında kurslar düzenlemek. (Düzenlenmedi)
17. Yönetimde Kalite müşteri ilişkileri hakkında kurslar yapmak. (Yapılmadı)
18. Mesleğin icrası ile ilgili semineriler, kurslar, şovlar, yurt içi yurt dışı yarışmalar, sergiler, fuar düzenlemek, düzenletmek, düzenleyenlere katkı sağlamak, düzenlemesine katkıda bulunmak.(Düzenlenmedi ve Bulunulmadı)
Değerli Kuaförler tüm bu 18 Maddelik verdiği sözü yerine getiremeyen başkan ve yönetimine inanıyor musunuz ki bugün 20 milyon dolarlık hayal ürünü olan bir binadan bir resimden ibaret görselliği siz kuaförlere yapacağım diye biliyor bu kadar yalanı nasıl uydura bilmiyor inanın anlamış değilim tabii bunun adı oktay bey olursa en yakın arkadaşlarını dostlarını kullanıp kullanıp satan.. Sayın başkan sen değil bu binayı yapmak tavuk kümesi bile yapamazsın.
Sayın Başkan
Yıl 2010 ve yine hileli bir şekilde oda başkanı seçildin, En yakın arkadaşlarını Ali Yatkın’ı, İsmail Topçu’yu, Yılmaz Arslan’i, Mustafa Kısmet’i ve Buna benzer Daha birçok kuaför dostunu kullanıp kullanıp daha sonra onları tanımayan elinin tersiyle iten kişileri burnunu sildiğin bir mendil gibi çöp tenekesine attın sanada yakışan buydu yapman gereken buydu helal olsun sana.
Sayın Başkan sana lazım olan kişileri buldun düne kadar hırsızlıkla suçladığın Suat Özbursa’nın adamları seninle birlikte Sana, arkandan şahsına söven, küfür eden, sonra yanına gelip ceket ilikleyen, yalan söyleyip elini öpen 2.başkanım dediğin kişilerle birlikte yine seçildin, sen hak ettiğin yerdesin bu odaya senin gibi insanlar lazim.
Çünkü bu insanlar sana lazım yoksa çiçek pasajına içki içmeye kiminle giderdin benimle gidecek değilsin ya.
Sayın başkan sen ve yönetimin odamızın sorunlarını yönetim kurulu masası etrafında değil de yönetiminle birlikte çiçek pasajına giderek içkilerinizi yudumlarken içki masasında kararlar verdin ve bugünden sonrada vermeye devam edeceksin. Size yakışanda bu gibi yerlere gidip karar vermendir afiyet olsun.
Yazım Devam Edecektir

HADİ BAKALIM OKTAY ERKAL
Koltuğuna kavuştun! Altı yıldır yapamadıklarını biraz hatırlayalım, haksız rekabet dedin, Bez afiş dedin. Diplomasız kaçak kuaförler dedin. Seminerler, eğitim’ler, ucuzluk, mülk alımı, en az üç şube dedin. Dedin de, dedin, attın da attın., Netice altı yılda dibe vuran yönetim.
İstanbul erkek berberleri odası Başkanı Sayın ŞÜKRÜ AKYÜZ odasını
uzaya taşırken sen bizi batırdın. KUAFÖRLERİN şikayetleri duymadın,
duysan da beceremedin. Neyse, genel kurul seçimlerinde adam kullanmaca, dahil, herkese mavi boncuk dağıtarak, herkese ağam paşam, ödül, plaket falan diyerek, sandıktan galip cıktın. Buna “İnce ayarlı seçimli padişahlık" Sistemi Denir.
UNUTMA’Kİ Koltuğu veren almasını da bilir.
HAYDİ BAKALIM. Sadece seçim zamanları oy için hatırladığın üyelerine, şimdi vaat ettiklerini yapma zamanı! Ama umudum yok. (insan yedisinde ne ise yetmişinde aynıdır)
"BENİM ODA BAŞKANIM "
Yenilikçi, ilkeli, güvenli, vizyon sahibi, atılgan, üreten üyelerinin sorunlarına çözüm, bulandır!
Nerede? benim oda başkanım? bulan varsa haber versin. (Ekmeğin iyisi hamurun iyisinden olur).Başkanlık yarışındaki liderlere!
HAYDAR ALKOÇ, (kuaförlere hizmet için)
AHMET KÖMÜRCÜ (yılmadan çalıştığın için)
NURTEN ALTIN (yanlışı görüp yola çıktığın için)
SUAT ÖZBURSA (çamurlar, iftiradır diyorsan)
Atı alan Üsküdar’ı geçti ama, eğer sizler samimiyseniz.
kuaförlerin hakkını aramaya devam.

Değerli Kuaför Ali Yatkın ve Arkadaşlarına Cevabim
Sayın Ali Yatkın
Bu güzel yazınızdan ötürü sizi tebrik eder alnınızdan öperim.
Evet, atı alan Üsküdar’ı geçti
Sen ve Arkadaşlarınız seçim öncesi hangi menfaatlere dayalı bilemiyorum ama Oktay Beyin yanında yer aldınız.
Sen ve arkadaşlarına defalarca gelerek yönetimimde yer almanızı istedim ama sizler benimle dalga geçer gibi toplantılarıma gelerek olanı biteni Oktay beye ve yönetimine gidip anlattınız sen ve arkadaşlarınızın yapması gereken bumuydu.
Ben 58 yaşımdayım hiç kimseye yaltakçılık, yağcılık, yalancılık, saygısızlık, el etek öpme, arkasından küfür etme gibi söylentileri asla yapmadım ve yapmamda,
Kişiye söylenecek sözüm varsa yüzüne karşı söylerim “ben yılandan korkmam yalandan korktuğum kadar” 3 evladıma ve 2 torunuma da bunları öğrettim ve hala öğretmemekteyim.
Sevgili Ali bu sizin ve arkadaşlarınızın yaptığı 2.yanlışı oldu.
Sevgili kardeşim “Ali” İsmi biliyorsun ki. Ali bin Ebu Talib Türkçede Hz. Ali olarak da anılır)‎ (599 – 661) Şii inancına göre ilk halife ve oniki imamın ilkidir. Sünni inanışına göre ise dört büyük halifeden dördüncüsü ve cennetle müjdelenen on sahabeden biridir. H.z Muhammed'in hem damadı hem de amcasının oğludur. 661 yılında suikastle ölen ve“ALLAH”IN Aslanıdır. Umarım sende bu isme laik birisi olarak hayat yaşantına ve ahıret yaşantına devam edersin.
Değerli dostum ben ömrümce hep kendim için değil toplum içinde çok çalışan biriyimdir
Bu kuaför meslektaşlarım içinde bugüne kadar yapılamayanı yaparak en büyük eserim olan 220 sayfalık A dan Z ye Berberlik Sanatı Kadın Kuaförü ve Erkek Berberliği Kitabının Yazmakla birlikte Türkiye genelindeki Mesleki Eğitim Merkezi Okullarında okuyan çıraklarımızın ve öğretmenlerimizin okumalarını bilgi sahibi olmalarını sağladım.
Yapa bileceğimin en büyüğünü yaptım ve yapmaya devam ediyorum www.ahmetkomurcu.com ve www.kuaforluksanati.com web sitelerimle hala bu hizmeti vermekteyim.
Sayın Ali kardeşim aslında kızgınlığım sizin gibi değerli kişileredir.
Sizler bu toplumun öncüleri olan kişilersiniz yapmanız gereken bu toplumda hizmet veren kişilerin yanında yer almanızdır.
Ama iş işten geçtikten sonra değil atı alan Üsküdar geçtikten sonra değil kişilerin değerini is yaparken yanında yer almanızdır.
Ben her zaman hayatta 3 şeyi yaptım, önce düşündüm, sonra konuştum ve daha sonra düşündüğüm ve konuştuğum her şeyi yazdım ve kalıcı olanda bir şeyi yazmaktır.
Görüyorum ki sende düşüncelerini bilgilerini herhangi bir yerde yazıyorsun işte kalıcılıkta budur.
Değerli Kardeşim hatanın neresinden dönerseniz dönün her zaman kârdır.
Yaptığınız hatalarınızı inşallah anlamışsınızdır.
Sen ve arkadaşlarınız bundan sonra yanımda yer almanızı isterim, Benim kimseye ne kırgınlığım nede dargınlığım asla olamaz.
Bu topluma kuaför meslektaşlarıma kim hizmet veriyorsa her zaman o kişinin ayağının tozu olmaya devam ederim ve edeceğimde.
Saygılarımla. Ahmet Kömürcü.


Kadın Kuaförü ve Erkek Berberinde Ekonomik Kriz
Sayın Kadın Kuaförleri ve Erkek Berberleri
Ekonomik kriz nedir.
Ekonomik krizin sebebi dünyayı saran, bu arada Türkiye’yi de sarsmakta olan küresel kriz. Gazeteler, TV programları, beyanatlar bununla ilgili haber ve yorumlardan geçilmiyor.
Adı da konuldu şimdiden Küresel Kriz deniliyor. Şimdiye kadar dünyada görülmüş en büyük kriz sayılmakta ve biz Kuaförlerde bu krizden en çok etkilenen esnaf teşkilatından biri haline geldik.
Değerli Kuaförler, Bu ekonomik krizi birazda kuaför ve berber camiası olarak birazda bizler yaratmaktayız.
Ben 1974 yılında Mecidiyeköy ortaklar caddesi fulya mahallesinde kuaför salonu açtığım zamanlar mahallemde 3 kadın kuaförü 3 tane erkek berberi vardı ama aynı mahallede bugün 58 kadın kuaförü 25 tane erkek berberi salonu bulunmaktadır.
İstanbul genelinde kadın ve erkek kuaför sayısı resmi kayıtlara göre 10.bindir. Ve yine İstanbul Kadın Kuaförlerine ve Erkek Berberleri odalarına üye olmayan ve kayıt dişi çalışan kuaför ve berber salon sayısı ise 20 bindir. Bunal Başlıca Sebeptir.
Ekonomide Biz Kuaför ve Erkek Berber’lerindeki Krizin 1.ci Sebebi nedir biliyor musunuz.
Bugün Oda Kaydı ve Esnaf sicili olmayan, Ustalık ve kalfalık diploması bulunmayan, piyasada bulunan kit boyaların çok ucuza satılması ve profosyönel saç boyası adı altında 1–2 tl satılan saç boyalarının piyasada olması ve 20 bin kuaför salonunun kayıt altında olmaması ve yine birçok yerde vergi dairesine bile kaydı olmayan kuaför ve berberlerin bulunması bence krizin 1.ci sebebi olarak görülmektedir.
Kabahatin Büyüğü Esnafın Bağlı Bulunduğu Odalarda
İstanbul Kadın Kuaförleri ve Manikürcüleri Esnaf ve Sanatkârları Odası Başkan ve Yöneticilerin Çalışmamasındandır.
5362 Sayılı Kanuna Göre Odaların Görevleri
5362 Sayılı Kanunda Derki:
Bu Kanunun amacı; esnaf ve sanatkârlar ile bunların yanlarında çalışanların meslekî ve teknik ihtiyaçlarını karşılamak, meslekî faaliyetlerini kolaylaştırmak, mesleğin genel menfaatlerine uygun olarak gelişmelerini ve meslekî eğitimlerini sağlamak, meslek mensuplarının birbirleriyle ve halk ile olan ilişkilerinde dürüstlüğü ve güveni hâkim kılmak, meslek disiplini ve ahlâkını korumak ve bu maksatla kurulan tüzel kişiliğe sahip kamu kurumu niteliğindeki esnaf ve sanatkârlar odaları ile bu odaların üst kuruluşu olan birlik, federasyon ve Konfederasyonun çalışma usûl ve esaslarını düzenlemektir
Değeli Kuaförler. Oda yönetim kurulunun görev ve yetkileri ise
MADDE 11. — Oda yönetim kurulunun görev ve yetkileri şunlardır:
a) Oda işlerini mevzuat ve genel kurul kararlarına uygun olarak yürütmek.
b) Bakanlığın mevzuat gereği vereceği görevleri yerine getirmek.
c) Yeni döneme ait çalışma programı ile bu program içinde yer alacak olan üyelerin meslekî eğitim, teorik ve pratik kurs programlarını ve tahmini bütçeyi hazırlamak ve genel kurula sunmak.
d) Uyulması zorunlu meslekî kararları almak hususunda, bağlı bulunduğu birliğe iletilmek üzere genel kurula teklifte bulunmak.
e) Oda üyelerinin sicillerini tutmak ve bu bilgileri Bakanlık e-esnaf ve sanatkâr veri tabanında güncelleştirerek eksiksiz ve doğru olarak her an hazır halde bulundurmak, üyeler tarafından talep edilen belgeleri bilgisayar ortamında düzenlemek, ayrıca üyelerinin çalışma konuları hakkında resmî makamlarca istenilecek bilgileri vermek.
f) Oda üyelerinin çalışma konularına giren hususlarda haklarını korumak için resmî ve özel kuruluşlar nezdinde girişimlerde bulunmak, üyelerinin meslekî menfaatlerini ilgilendiren konularda, adli ve idari yargı mercileri önünde oda başkanı marifetiyle odayı temsil etmek.
g) Oda üyelerinden yıllık aidatları elektronik ortamda tahsil etmek,
h) Üyelerin, çalışma konularına giren işlerde gelişmelerini sağlamak ve ihtiyaçlarını karşılamak bakımından, gerekli tedbirleri almak, kurslar düzenlemek ve bu konuda ihtiyaç duyulan tesisleri kurmak üzere genel kurula teklifte bulunmak, bu bilgileri Bakanlık e-esnaf ve sanatkâr veri tabanında güncelleyerek takip etmek.
i) Resmî ve özel merciler tarafından istenecek temsilciyi atamak ve görevlendirmek.
5362 sayılı yasamıza göre yukarıda yazılanların hepsi doğru.
Peki, doğru olmayan nedir.
Sayın Kuaför ve Berber Meslektaşlarım. Şimdi size sorarım yukarıda yazılan 5362 sayılı kanunun hangi amacına uygun olarak İstanbul Kadın Kuaförleri Manikürcüleri Esnaf ve Sanatkârları Odası 5362 sayılı yasanın vermiş olduğu bu kararı yerine getirmiştir.1950 yılında kurulan bu oda. Bugüne kadar hiçbir şey yapmadığı gibi İstanbul’da kayıt dişi çalışan 15–20 bin Kadın Kuaför salonlarının açılmasına da sebep olmuştur
Peki, doğru olmayan
İşte ekonomik krizin 2.ci sebebi.
Ben Burada Tamamen Bağlı Bulunduğum İstanbul Kadın Kuaförleri Manikürcüleri Esnaf ve Sanatkârları Odasından söz etmekteyim.
1. Odamız aidat toplamaktan başka hiçbir iş yapmamakta.
2. Manikürcülerimize, Kalfalık diploması 250 bin Ustalık Diploması 250 bin TL almaktan başka hiçbir iş yapmamakta.
3. Üyelerin ödediği aidatları ya gezilerde ya da herhangi bir yemekli toplantılarda yemekten başka hiçbir iş yapmamaktadır.
4. Yanınızda çalıştırdığınız Çırağınızı okula gönderirken oda kaydı yaparken 18 lira para almaktan ve siz herhangi bir iş için lazım olan faaliyet belgesi istediğinizde 18 lira para almaktan başka hiçbir iş yapmamaktadır.
5. Manikürcü yetiştireceğiz diye günde 6 saat haftada 2 gün 1.ayda 8 gün 3.ayda 24 gün kurs vererek ve her ay kişi başı 250 TL almaktan başka hiçbir iş yapmamaktadır.
6. Sizlere şirin gözükmek için her 2 ayda bir dergi bastırarak.8 bin TL para masraf etmekten başka hiçbir iş yapmamaktadır.
7. Başkan kendisine danışman tutarak ayda 1650 TL. Para vermekten başka hiçbir iş yapmamaktadır.
8. Aidatını ödemeyen kuaförü odanın hukuk danışmanı olarak tutukları avukat aracılığıyla icraya vererek aidatlarınızı icra yoluyla almaktan başka hiçbir iş yapmamaktadır.
9. 2003 yılından buyana Beyoğlu istiklal caddesinde 4.bin lira kira ödemekten başka hiçbir iş yapmamaktadır.
10. Sayın Kuaförler her ay 70 bin lira geliri olan bir oda “ALLAH” aşkına bir mülkü bile olmayan 1 yılda 1 milyon geliri olan bu oda ne iş yapar bunu doğrusu 4,5 yıl odamızda yöneticilik yaptığım halde inanın anlamış bile değilim. Çünkü yöneticiler odada durmazlar yöneticiler başkana uşaklık yapmaktan başka hiçbir iş yapmazlar. Başkan 3 bin tl maaş alır, Başkan vekiline 1500 TL maaş verir Yönetimine de asgari ücret yanı 675 TL almaktan başka hiçbir iş yapmamaktadır.
11. Yani velhasıl kelam 1 yılda 1.milyon geliri olan odamızın başında bulunan başkan ve yöneticilerinin adam gibi çalışmadıklarından dolayı bugün kuaför camiası can çekişmektedir. Caddelere, Sokaklara bez afişler asarak Camlara kocaman yazılar yazarak, el ilanı dağıtarak Fön:1 lira, Saç Kesim,3 lira, Boya 8 Lira, Meş Röfle 15 Lira diye yazılmasının en büyük sebebi odadır. Buda köklü kuaförlerimizin kapanmasına issizliğin çoğalmasına sebep olmaktan başka üstüne üstlük birde ekonomik krizin gelişi biz kuaförleri zora sokmuştur.


Saç Boyalarında Pazar AraştırmalarıTÜRK kadınlarının saç rengindeki hızlı değişim, saç boyası pazarını 31 milyon Euro''ya çıkardı.
Bunda esmer tenli Türk kadınlarının sarışınlıktan, kızıla ardından da kumrala geçişi etkili oldu. Bu canlılık, pazardaki firma sayısının 7''ye, marka sayısının da 10''a çıkmasına neden oldu.
İLK ADIM 50 YIL ÖNCE: Esmer tenli Türk kadınları sarışınlığa ilk adımı bundan 50 yıl önce Koleston''la attı. 1993''te Loreal''in pazara girmesiyle birlikte, giderek yaygınlaşan saç boyası kullanımı, Neva Kozmetik''in 1996''da ilk yerli saç boyasını üretmesine neden oldu. Tüp boyaların ardından, kullanımı ve hazırlanması daha kolay olan kit boyaların çıkmasıyla birlikte, pazardaki bu büyüme, firma sayısının da hızla artmasına yol açtı.
YOĞUN REKABET: Arkadaşımız Ayşegül Akyarlı ''nın yaptığı araştırmaya göre, şu anda 31 milyon Euro''luk pazarın yüzde 88''ini, Procter and Gamble''nin Wella-Koleston''u, Henkel''in Schwazrkopf''u, Loreal''in Excellence Creme''i ve Kopaş''ın Voila''sı elinde bulunduruyor. Pazarın geri kalan kısmını ise Natural Colors''la Doğatek, Neva Colour''la Neva Kozmetik ve Belissima''yla Aromel Kozmetik adlı yerli firmalar paylaşıyor.
EN BÜYÜK PAY P&G''NİN: Pazardaki en büyük payı, yüzde 37.5''le Procter and Gamble''ın Wella-Koleston''u alıyor. Koleston''u, yüzde 23,8''le Loreal izliyor. Kopaş''ın ürettiği Alix Avien ve Voila''nın payı ise yüzde 15.4''ü buluyor. Henkel de, Schwarzkopf''un yüzde 11''lik payıyla, pazardaki en büyük dört marka arasına giriyor.
GENÇ VE YAŞLI TERCİHİ: 2004''te satılan 11 milyon saç boyasının 5 milyonunu tüp, 6 milyonunu ise kullanımı ve hazırlanması kolay olan kit boyalar oluşturuyor. Krem şeklindeki tüp boyaları, tüket im alışkanlığından vazgeçmeyen orta yaş ve üstü kadınlar, kit boyaları ise gençler tercih ediyor. Kuaförlerin kullandığı yıllık boya miktarı ise 10 milyonu buluyor. Kuaförler, firmaların özel olarak ürettiği saç boyalarını kullanıyor. Kuaförler genellikle, farklı boyaları birbiriyle karıştırarak renk tonlarını, kendileri belirliyor. Ayrıca, saç rengi açımları hazır boyalarla yapılamıyor. Renk açımı için kuaföre gitmek gerekiyor.
SARIŞINLAR AZALIYOR: Koleston Ürün Müdür Yardımcısı Bengü Keskiner''e göre, Türk kadınlarının yüzde 66''sı saçını kendisi boyuyor. Boya için kuaförleri seçenlerin oranı yüzde 34''te kalıyor. Beyazları kapatmada daha etkili olduğu için orta ve üst yaş grubundaki kadınlar, koyu renk boyaları tercih ediyor. Açık renk boyalara ise gençler daha fazla ilgi gösteriyor. Ancak, son dönemlerde kızıl ve kahve renk boyalara olan yöneliş, sarışın Türk kadınlarının oranında önemli düşüşlere yol açtı. Sarışınların oranı, yüzde 40''lardan yüzde 30''lara kadar geriledi. Buna karşın, geçtiğimiz yıl canlı kızıl tonlarına olan talep, bu yıl kahve ve tonlarına kaydı.
Bunda esmer tenli Türk kadınlarının sarışınlıktan, kızıla ardından da kumrala geçişi etkili oldu. Bu canlılık, pazardaki firma sayısının 7''ye, marka sayısının da 10''a çıkmasına neden oldu.
SARIŞIN Türk kadınlarının önce kızıla, ardından da kahveye geçişi, 25 milyon Euro''luk (43 milyon YTL) saç boyası pazarını, bir anda 31 milyon Euro''ya (53 milyon YTL) çıkardı. Türk kadınlarının saç renginde yaşanan bu hızlı değişim, yılda 11 milyon boyanın satıldığı pazara hareket getirdi. Natural Colors markasının ithalatını yapan Doğatek''in ardından Aromel Kozmetik Belissima saç boyasıyla pazara girdi. Bunun sonucunda, dördü yerli olmak üzere toplam firma sayısı 7''ye, marka sayısı da 10''a çıktı.
ARAŞTIRMALARA göre, Avrupalılar gibi yılda ortalama 5.7 kez saçını boyayan Türk kadınları 23 yaşından itibaren saç rengi değişikliğine başlıyor. Saç boyama alışkanlığı beyazların belirmeye başladığı 26 yaşından itibaren ediniliyor. 35-44 yaş grubunda ise yaygınlaşıyor. Ayrıca, genç
görünüme kavuşmak isteyen erkeklerde de saç boyama 45 yaş üzerinde başlıyor. Erkeklerin tercihi, genellikle koyu renkler oluyor.
Kim ne satıyor
PROCTER AND GAMBLE : Wella-Koleston''un toplam 34 farklı renk seçeneği bulunuyor. Ayrıca, evde uygulamak üzere, hazırlanmış röfle seti de var.
HENKEL: Schwarzkopf''un Vital ve Palette''den oluşan iki farklı cinsini pazarlıyor. 25 farklı renk seçeneği bulunan Vital Colors''ın beyazları yüzde 100 kapatacağı garantisini veriyor. Palette''nin 19 renk seçeneği bulunuyor.
L''OREAL: L''Oreal Paris Excellence Creme''in 32, Garnier Nutrisse''nin 26, Recital Preférence''ın da 32 farklı renk seçeneği bulunuyor.
KOPAŞ: Voila kit boyaların 41 renk seçeneği bulunuyor. Avix tüp boya 65, Avix Alien de 43 renkle rekabet ediyor.
AROMEL: Ağustos ayında piyasaya giren Belissima krem saç boyasının kitinden tek kullanımlık boyama önlüğü çıkıyor.
DOĞATEK: 2003''te pazara giren Natural Colors''ın 21 renk seçeneği bulunuyor.
NEVA KOZMETİK: Neva Color kit boyada 25, tüp boyada ise 55 renk seçeneği sunuyor.
Kuaförün yerini tutmaz
ANKARA Kuaförler ve Güzellik Salonları Odası Başkanı Bekir Yiğittürk, evde hazırlanan hazır boyaların kuafördekinin yerini tutamayacağını savundu. Bunun nedenini kadınların boyayı saçlarına tam yayamamasına bağlayarak, "İstenilen renk tutturulamayınca kuaföre geliyorlar" dedi.
Kuaförde boya pahalı
HAZIR saç boyalarıyla 2.75 YTL ile 10 YTL arasında harcama yaparak saçlarını boyayabilen kadınlar, aynı işlem için MOS Kuaför''de 60 YTL, Kırık Tarak Kuaför''de ise 65 YTL ödemek zorunda kalıyor. Mahalle kuaförleri ise boya işlemi için ortalama 15-30 YTL alıyor.
Japonların gözü saç boyasında
TÜRKİYE Kozmetik Sanayicileri Derneği Genel Sekreteri Vuranel Okay, başta Japonlar olmak üzere birçok uluslararası kuruluşu Türkiye''ye yönelttiğini söyleyerek, "Bu kuruluşlar şimdi, pazar araştırmaları yaparak, Türk hazır boya sektörüne girmenin yollarını arıyor" dedi.
İki sigara kadar zararlı
SCHWARZKOPF Ürün Müdürü Burcu Yazıcı, Türkiye''deki 31 milyon Euro''luk saç boya pazarının Fransa''da 320 milyon Euro''ya kadar ulaştığına dikkat çekiyor. Yazıcı saç boyalarının cilde verdiği zararın yok denecek kadar az olduğuna değinerek, "Boya sadece saç tellerine etki ederek rengini değiştiriyor. Araştırmalara göre, bir yılda vücuda verdiği zarar, içilen 2 sigaradan daha az. Alerji oluşturma ihtimali milyonda biri geçmiyor" dedi.
Kısa saça yarım uzuna iki tüp boya
HAZIR satılan saç boyalarının kullanım miktarı, saç uzunluğuna göre değişiyor. Bir paket boyayla sadece omuz hizasındaki saçlar boyanabiliyor. Uzun saçlarda iki paket boya kullanılması gerekiyor. Bu miktar, kısa saçlarda yarım pakete düşüyor. Boyadan istenen sonucun elde edilebilmesi için boyanın tüm saça eşit oranda sürülmesi ve yıkamadan önce 35 dakika beklenilmesi gerekiyor. Aksi takdirde, hem istenen ton tutturulamıyor, hem de beyazlar kapatılamıyor...